top of page
Övrig info
Avgift
Avgiften betalas per månad. Autogiro finns att beställa hos Sveriges BostadsrättsCentrum, sbc.se
El
Samtliga hushåll har en individuell elmätare och förbrukningen betalas av medlemmen
Vatten
Avgift för vatten är inbakad i varje månadsinbetalning. Avgiften är baserad på en schablon. Under oktober månad görs en vattenavräkning på samtliga hushåll, har man förbrukat mer än schablonen får man ett tillägg i avgiften i början av påföljande år. Har man förbrukat mindre får man tillbaka en summa.
Värme
Samtliga hushåll har en installerad frånluftsvärmepump (el)
Inre reparationsfond
Hushållen har inte någon inre reparationsfond
Försäkringar
Föreningen är försäkrad hos Trygg Hansa.
Bostadsrättstillägg tecknas enskilt av varje bostadsrättsinnehavare.
TV/Bredband
I avgiften ingår bredbandstelefoni, bredband med 100Mbit/s och Telia digital-TV med kanalpaketet "Lagom" med Smart Start i utbudet till samtliga hushåll.
Större underhåll/renoveringar
Ommålning fasader:
-
2017 - målning av söderfasader samt ytterdörrar utvändigt
-
2019 - målning av väst, samt östfasader
-
2021 - målning av fasader mot norr samt carport och förråd
Värmepumpar
Installation av nya värmepumpar gjordes 2019. I och med bytet gick ansvaret för pumpen över på medlemmen
Belysning
2020 - ny fasadbelysning på husen samt gatubelysning i området
Övrigt
2015 - reparationer yttertak
2015 - byte offerbrädor
2015 - Målning fönster
Parkering
Samtliga hushåll har carport. På området finns även en avgiftsfri parkering för besökare
Laddning av elbil
I dagsläget ombesörjs detta av bostadsrättsinnehavaren. Laddning får enbart ske genom laddbox med jordfelsbrytare. Kontakta styrelsen för att få reda på vad som gäller
Energideklaration
Trivselråd
Andrahandsuthyrning
Vi följer hyreslagen och tillåter inte andrahandsuthyrning utan skäl. Uthyrning kan beviljas, efter ansökan till styrelsen, i 12 månader med möjlighet till förlängning i max ytterligare 12 månader.
Förvaltning
Ekonomisk förvaltning och lägenhetsregister sköts av Sveriges BostadsrättsCentrum, sbc.se
Är du ansluten till KIVRA får du avierna via din digitala brevlåda.
Har ni frågor om hyresavier mm så kan ni kontakta SBCs kundtjänst:
Telefon; 0771-722 722 eller mejl kundtjanst@sbc.se
Kundtjänst har öppet 07-21 alla vardagar.
Man kan även gå in på https://varbrf.sbc.se alternativt ladda hem SBC appen för att ha kontroll på avier/betalningar etc.
bottom of page