top of page

Övrig info

Avgift

Avgiften betalas per månad. Autogiro finns att beställa hos Sveriges BostadsrättsCentrum, sbc.se

El

Samtliga hushåll har en individuell elmätare och förbrukningen betalas av medlemmen

Vatten
Avgift för vatten är inbakad i varje månadsinbetalning. Avgiften är baserad på en schablon. Under oktober månad görs en vattenavräkning på samtliga hushåll, har man förbrukat mer än schablonen får man ett tillägg i avgiften i början av påföljande år. Har man förbrukat mindre får man tillbaka en summa.

Värme

Samtliga hushåll har en installerad frånluftsvärmepump (el)

Inre reparationsfond

Hushållen har inte någon inre reparationsfond

Försäkringar

Föreningen är försäkrad hos Trygg Hansa.

Bostadsrättstillägg tecknas enskilt av varje bostadsrättsinnehavare.

TV/Bredband

I avgiften ingår bredbandstelefoni,  bredband med 100Mbit/s och Telia digital-TV med kanalpaketet "Lagom" med Smart Start i utbudet till samtliga hushåll.

Större underhåll/renoveringar

Ommålning fasader:

  • 2017 - målning av söderfasader samt ytterdörrar utvändigt

  • 2019 - målning av väst, samt östfasader

  • 2021 - målning av fasader mot norr samt carport och förråd

Värmepumpar

Installation av nya värmepumpar gjordes 2019. I och med bytet gick ansvaret för pumpen över på medlemmen

Belysning

2020 - ny fasadbelysning på husen samt gatubelysning i området

Övrigt

2015 - reparationer yttertak

2015 - byte offerbrädor

2015 - Målning fönster

Parkering

Samtliga hushåll har carport. På området finns även en avgiftsfri parkering för besökare

Laddning av elbil

I dagsläget ombesörjs detta av bostadsrättsinnehavaren. Laddning får enbart ske genom laddbox med jordfelsbrytare. Kontakta styrelsen för att få reda på vad som gäller

Energideklaration

Trivselråd

Andrahandsuthyrning

Vi följer hyreslagen och tillåter inte andrahandsuthyrning utan skäl. Uthyrning kan beviljas, efter ansökan till styrelsen, i 12 månader med möjlighet till förlängning i max ytterligare 12 månader.

Förvaltning

Ekonomisk förvaltning och lägenhetsregister sköts av Sveriges BostadsrättsCentrum, sbc.se

Är du ansluten till KIVRA får du avierna via din digitala brevlåda.

Har ni frågor om hyresavier mm så kan ni kontakta SBCs kundtjänst:

Telefon; 0771-722 722 eller mejl kundtjanst@sbc.se

Kundtjänst har öppet 07-21 alla vardagar.

 

Man kan även gå in på https://varbrf.sbc.se alternativt ladda hem SBC appen för att ha kontroll på avier/betalningar etc.

bottom of page